tirsdag 21. juni 2011

3 fine egg befruktet!

Jeg var så utrolig nervøs da jeg skulle ringe IVF-klinikken for å høre resultatet av hvordan det hadde gått med de 8 eggene vi hentet ut i går... Jeg har tenkt mye på hvilken reaksjon jeg ville få hvis ingen av dem ble befruktet, men heldigvis endte telefonsamtalen med gledestårer! 3 flotte, fine egg er blitt befruktet og en eller to av disse skal tilbakeføres på torsdag. Det blir så vanvittig spennende! Det blir nok kanskje også de to lengste ukene i livet hittil... Fortsatt kan mye gå galt, men vi er i alle fall enda ett skritt i riktig retning! Tenk om vi skulle være så utrolig heldige at det faktisk går på første forsøk... Jeg skal i alle fall gjøre alt jeg kan for å gi det lille befruktede egget optimale forhold. Så det blir mye avslapping og kos de neste par ukene. Ikke stresse eller trene hardt. Jobben er det en utfordring å ikke bli stresset i, men jeg får forsøke å puste og ikke stresse for mye. Kanskje er det godt å være på jobb også. Ventetiden går fortere når man har noe annet å gjøre enn å sitte i egne tanker hele tiden.

Nå tenker jeg bare på de tre flotte befruktede eggene. Tre sjanser! Det ene eller de to som skal tilbakeføres på torsdag. Egget eller eggene som kanskje skal gi oss en liten krabat - eller to... Så utrolig spennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar