mandag 20. juni 2011

1. (og siste?) uttak gjennomført!

I dag har vi vært igjennom første ( og forhåpentligvis siste) uttak og det har gått kjempefint! Litt ubehagelig og smertefullt var det jo, men jeg synes alt i alt at det ikke var på langtnær så ille som jeg kanskje hadde trodd. Man googler jo gjerne litt på forhånd, og da får man gjerne noen ordentlig skrekkhistorier. Heldigvis er det ikke sånn for alle, og jeg føler meg ganske heldig. Selve uttaket gikk på bare noen få minutter og forberedelsene gikk veldig fort og greit. Fikk litt avslappende og selvfølgelig smertestillende. Føltes nesten som å være litt full egentlig. Som legen sa; "Dette kommer til å føles som en liten champagnerus". Det er noe jeg kan leve med! Mannen min holdt meg i hånden under hele inngrepet og var sammen med meg da jeg lå på overvåking. Jeg er veldig glad for at han ble med. Veldig godt å ha noen å holde i hånden...

Nå føles alt veldig bra. Litt vondt i magen naturligvis, men ellers er jeg i fin form. Og det beste av alt; Jeg er ferdig med det jeg hadde gruet meg til og vi fikk vite at det var hele 8 egg som var fine! Så nå er det bare å grueglede seg til i morgen for å høre hvordan det har gått med befruktningen. Det blir kjempespennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar