fredag 10. juni 2011

Nytt håp

Da er vi altså i gang - endelig! Etter lang tid med mange månders forsøk på å bli gravide er vi endelig klare for å prøve noe nytt som kanskje vil gi oss muligheten til å bli foreldre. Jeg vet at det er mange der ute som har prøvd mye lenger enn oss, men det vi alle har felles, uavhengig av om man har prøvd i noen mnd, ett, tre eller fem år, er at vi har et stekt ønske om å få barn...

Da vi bestemte oss for at NÅ ønsker vi oss barn, regnet vi med at det skulle gå ganske fort og smertefritt å bli gravide. Det skulle vise seg å bli en mye lenger prossess. Etter snart to år med prøving er vi likevel ved godt mot. Vi er utredet for alt man kan tenke seg, og de finner ikke noe galt med noen av oss. Vi ble dermed godkjent for IVF-behandling og jeg er nå i gang med Puregon-sprøyter. Forhåpentligvis er det bare litt over en uke til vi kan ta ut noen fine egg som i sin tur blir befruktet og kan settes inn i livmoren min igjen. Og er vi riktig heldig vil en graviditetstest gi oss beskjeden vi har drømt om i lang tid...

Jeg har nå gått på Puregon i 4 dager og i morgen skal jeg på ultralyd for å se hvordan det går med utviklingen i eggstokene mine. Vi er kjempespente!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar