mandag 13. juni 2011

Ultralyd og nye medisiner

Lørdag var jeg på ultralyd. Legen konstanterte at jeg hadde fire eggposer. Det kan hende det dukker opp noen flere etter hvert og at noen muligens gjemmer seg bak et annet egg, men kort oppsummert er jeg nok litt skuffet. Man hører jo om de som får ut 10-20 egg på hver side. Men jeg trøster meg med til at det holder med et fint egg! Så nå er det bare å krysse alt jeg har for at minst en av eggene vil utvikle seg fint og at vi i alle fall får satt inn et egg, eller to. Det ville jo vært utrolig kjedelig å gå gjennom alt dette uten at vi fikk satt inn et egg... Jeg har fått to nye sprøyter i tillegg til Puregon. Så nå tar jeg altså tre sprøyter om dagen; Puregon, Menopur og Orgalutran. Jeg synes det går veldig greit egentlig. Puregonen er ikke skummel i det hele tatt. Veldig enkel og grei å sette. De to andre har jeg jo først satt i dag. Menopuren synes jeg er verst. Ikke for det den er vond å sette, men fordi man må blande den selv. Når man aldri har gjort det før er man jo litt engstelig for å gjøre feil. Men alt i alt synes jeg det har gått velig bra. Fornøyd med egen innsats. Nå venter jeg bare på bivirkningene! Oppkast, kvalme, diaré, vektøkning osv. Heldigvis er det bare 1 av 10 som opplever disse bivirkningene, men det er vel bare å være forberedt på at de kan komme. Hva gjør man vel ikke for å oppleve å bli mamma! Det er vel verdt det håper jeg!

Nå gjelder det bare å være positiv og holde ut til onsdag. Da er det nemlig ny ultralyd og jeg får vite hvordan det står til med de små i eggstokkene. Forhåpentligvis er de allerede da blitt så store at de er klare for å høstes. Så er det bare å begynne å glede seg til det er over også, og vi endelig kan komme i gang med det som virkelig teller. Tenk om noen av eggene er fine nok, og tenk om noen av dem blir befruktet! Det hadde vært så stas! Jeg gleder meg virkelig til ny ultralyd. Det skal bli så spennende å se om det er dukket opp noen flere egg og se hvordan de ser ut. Dette er virkelig en kjempespennende prossess!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar