tirsdag 26. juli 2011

Et deilig bankende hjerte!

I dag, etter syv uker og en dags svangerskap, kunne vi endelig dra på ultralyd. Fordi jeg har lite graviditetssymptomer ellers var det ekstra greit å få en bekreftelse på at det var liv i magen. "Lykke til med fødselen"; sa gynekologen da vi var klare til å gå. Fødselen?!? Det har jeg ikke tenkt på. Vi hadde jo akkurat fått vite at et lite embryo på litt over en cm lå trygt i livmoren min. Det beste med hele ultralyden var at vi fikk se og høre hjerteslagene til knøttet. For en fantastisk lyd! Rytmisk og veldig raskt. Vi fikk med oss bilder hjem, og selv om det bare er en bitte bitte liten klump på bildene kan jeg ikke slutte å beundre dem. Der er begynnelsen på et lite liv - en liten gutt eller jente som vi håper på å treffe om ca 33 uker!  Vi har i alle fall god tid til å forberede oss til fødselen.

Nå er jeg veldig lettet og veldig glad! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar